De hogy addig is haladjunk felhordtuk az aljára, és az oldalára, az üvegfátyollal erősített gyanta bevonatot .
A sarkok kaptak plusz egy réteg gyantát, tépett üvegszállal, és felragasztottuk a keményfa kopó léceket is.
Aztán végre megérkezett a 4 mm rétegelt lemez így elkezdhettük a dekkek tetejének felragasztását csavarozását .
Ezt sem volt egyszerű ráhajtani mindenféle segédléceket használtunk hozzá .
Elment vele egy egész nap.
Itt jött megint a szívás, mert lehűlt az idő rendesen , a gyanta meg még másnapra sem mutatta jelét annak, hogy szíveskedne e megkötni . Délután kisütött a nap, ezért mindkettőt kiraktuk az udvar közepére, és letakartuk átlátszó fóliával, így csináltunk nekik üvegházhatást , meg is indult a fólia alatt a kötési folyamat, de még így is egy teljes napot kellet várnunk mire rendesen megkötött.
Közben elkezdtük a bottartókat csinálni .
Megkötött a gyanta is, így már le bonthattuk a segédléceket, és eltávolíthattuk a felesleges részeket .
Ezek után már csak a keményfa habléceket kellet felragasztani, és csiszolásra festésre kész volt a CSKK .
Következő lépés gittelés, csiszolás, első réteg festék felhordása .
És így, hogy már mindenhol le volt festve, impregnálva, nem bírtuk tovább , le kellet vinnünk a Mosoni Dunára kipróbálni .
Megtörtént az első vízre bocsájtás .
Nagyon megvoltunk vele elégedve . A merülése üresen szinte nulla, beleülve is nagyon kevés, jól siklott a vízen, iránytartása is nagyon jó volt, fordulni is könnyen lehetett vele , egészen jól ment sodrásnak felfelé egy szimpla evezővel is (kajak evezőnk még nem volt)
Következő feladat az ülés készítése volt .
A kimondottan csónakba való, kisebb fajta műanyag horgászülések , szinte annyiba kerültek , hogy abból egy CSKK -ra való anyagot meg letehet volna venni ezért ezt kilőttük .
A műanyag kerti szék levágott lábakkal, háát az meg nem nagyon jött be nekünk :-)
Az csak a mouse boat-ba való :-)
Egyik vasárnap délelőtt elmentünk Győrbe a piacra, hátha találunk valami használt ülést, széket, vagy valami ülő alkalmatosságot ,
Találtunk két darab gyerek kerti széket , ezresért darabját , semmi más használhatóbb valamit nem találtunk.
Ha még evezőt is kaptunk volna olcsón, használtat, annak még jobban örültünk volna .
De nem kaptunk , viszont vettem wobblereket 300 ft-ért 3 db.-t gyári csomagolásban cormorant , igaz hogy tengeri pisztrángra való , de ennyiért megéri gondoltam , hoztam vagy 5 csomaggal .
Ki kellett még találni hogyan legyen rögzítve a padlóra az ülés , ez eltartott pár napig mert speciális igények merültek fel, pl. nem tudok felülni a hátsó dekk tetejére az ülés támlától, ezért legyen előredönthető , de ha ott előredöntve útban lenne, legyen oldalirányban csúsztatható is .
Ennek a melléktatása az lett, hogy félig előre döntve, egy kötéllel, és karabinerrel megakasztva, asztalként is használható, ha a dekk tetején ülünk , így már multifunkciós ülés lett belőle :-)
(majd egyszer ha sikerül jobbat szerezni kicseréljük)
Ne volt már más hátra csak az utolsó réteg festék felhordása , gumikötél borítás felrakása, meg az evező beszerzése .
Ezért úgy döntöttünk, hogy ha már úgy is ketté fogjuk vágni, hogy beletoldjunk 50 centit akkor vegyünk először egy olcsóbb 220 -ast, és majd a későbbiekben ha úgy lesz rá keret, ( nem lesz) akkor lehet másikat venni .
A beletoldást úgy oldottuk meg , hogy kettévágtuk , és egy 70 cm hosszú vékony falú könnyű csőre ráragasztottuk a fél evezőket, úgy hogy 10 centit mélyen dugtuk a csövet az evezőbe miután meleg ragasztóval jól megkentük , de mielőtt mindkét végét beleragasztottuk volna, még ráhúztunk, és ragasztottunk, egy vastagabb 50 cm hosszú alu csövet , hogy ugyanolyan vastag legyen mint a nyél , sajnos csak bordásat tudtunk szerezni , de pénzt nem kellett érte kiadni .
Így meglett a 270 hosszú evező, 20-30 dekával lett csak nehezebb .
Közben azért történtek még dolgok csak, hogy ne legyen minden szép és jó , amikor a kifolyt ragasztót kellett levagdosnom az illesztésnél, szépen megcsúszott a tapétavágó kés, és a másik kezem mutatóujját szépen végigvágtam, vagy 4cm hosszan, jó mélyen , mintha egy virslit hosszában szétnyitnánk úgy nézett ki . Negyed óra tanakodás sebnyalogatás (ömlött belőle a vér) után beletörődtem hogy ebből sürgősségi ügyelet lesz és legalább 3 öltés , kellemesen csalódtam, mert nem kellett várnom órákat, egyedül voltam és nem varrták, csak két strip-pel összehúzatták , belém vágtak még egy tetanusz-t, meg mehettem vissza kétnaponta kötéscserére .
Szóval elkészültek a kajakok , teljesen kimerítettem a családi költségvetés idei horgászatra szánt keretét is , a családi béke is hajszálon múlott egyszer kétszer , meg az ujjam is , de meglett elkészültünk vele .
Alig várom már hogy vízen lehessek vele , horgászhassak belőle , kipróbálhassam az evezőt , és az ülést asztallá átalakítva a víz közepén reggelizhessek !
És még hallal kel felavatnom mert festék szaga van, nem hal szaga , de az már egy másik bejegyzés lesz .
A végére kiegészítésképpen még jöjjenek a méretek és a súly .
-fenék hossz 306 cm
-teljes hossz 360 cm
-utastér hossza 120 cm
-fenék szélesség 74 cm
- legnagyobb szélesség (fent ) 92 cm-súlya a fenti képen látható állapotban evező nélkül 41.5 kg.
Minden elismerésem :) Már csak halak kellenek hozzá :))
VálaszTörlésSzevasz!
VálaszTörlésNagyon jól néz ki a kajak, amit építettél!
Még nem volt időm tüzetesen végigolvasni az írást, csak a képeket néztem végig.
Lehet tudni, hogy mennyi a hajó súlya?
üdv:
steve
Meglesznek azok a halak is előbb vagy utóbb Ervin ! csak most meg időm nem nagyon lesz kajakos horgászatra , meg még kell csinálnom hozzá egy kétkerekű kajak szállítót amivel le tudom gyorsan tolni a Mosonira és akkor nem kell kocsi vagy utánfutó .
VálaszTörlésÜdv. Steve
VálaszTörlésJó hogy kérdezted mert ezt elfelejtettem megírni,
amint ráérek kiegészítem a bejegyzést.
Amúgy 39 kiló volt ülés nélkül , az még + 1,5 kg
41.5 kg , ehhez már csak a botok és a műcsalik súlya jön hozzá :)
(lehetett volna könnyebre is csinálni vékonyabb anyagból de nem egy két szezonra terveztük )
Lemaradt a + 1 kg egyéb kiegészítők pl. gumikötél , bot tartó csövek , stb. így jön ki 41.5 -re .
VálaszTörlésszép munka, gratulálok hozzá! sok halat kívánok a fedélzetre :)
VálaszTörlésSzia!Hol találtad a "csónakkenukajak" tervrajzait,mertén is szeretnék majd építeni egy csónakot,de nem találok normális rajzokat sehol sem!
VálaszTörlésÜdv .
VálaszTörlésItt találtam http://spirainternational.com/
De csak egy kettő ingyenes tervrajz van közöttük .
szia, azt lehet tudni, hogy mennyiből lehet kihozni egy ilyen szupi CSKK-t ?
VálaszTörlésSzia!
VálaszTörléskb. olyan 50-60 ezerből meg lehet csinálni egyet .
De elég sok mindentől függ az ára, ha pl csak egyet csinálsz, akkor kicsivel többe fog kerülni a rétegelt lemez hozzá, mert nem adnak fél táblát, meg kell venned az egészet .
Meg nekünk volt sok minden itthon, amit nem is számoltunk, a falécek is haveri alapon lettek beszerezve, a hablécnek és kopólécnek való keményfa is csak pár sörbe került, meg volt egy kis gyantánk is, meg 2 liter aceton, meg hígító, csisz. papír, gitt, csavarok stb .
És mekkora a terhelhetősége (kg) ?
VálaszTörlésFogas kérdés.
VálaszTörlésNem tudom, sajnos erről nem találtam sehol sem adatokat , de szerintem 120 kilóig minden gond nélkül . De ha a http://spirainternational.com/ oldalon végignézed a Huntington Harbour kayak képeket, ott találsz olyant is amikor ketten ülnek benne, meg van kép nem éppen kis darab emberekről is :) .