Ahogyan az első részben írtam, anyag hiány végett nem tudtuk a tetejét befejezni .
De hogy addig is haladjunk felhordtuk az aljára, és az oldalára, az üvegfátyollal erősített gyanta bevonatot .
A sarkok kaptak plusz egy réteg gyantát, tépett üvegszállal, és felragasztottuk a keményfa kopó léceket is.
Aztán végre megérkezett a 4 mm rétegelt lemez így elkezdhettük a dekkek tetejének felragasztását csavarozását .
Ezt sem volt egyszerű ráhajtani mindenféle segédléceket használtunk hozzá .
Elment vele egy egész nap.
Itt jött megint a szívás, mert lehűlt az idő rendesen , a gyanta meg még másnapra sem mutatta jelét annak, hogy szíveskedne e megkötni . Délután kisütött a nap, ezért mindkettőt kiraktuk az udvar közepére, és letakartuk átlátszó fóliával, így csináltunk nekik üvegházhatást , meg is indult a fólia alatt a kötési folyamat, de még így is egy teljes napot kellet várnunk mire rendesen megkötött.
Közben elkezdtük a bottartókat csinálni .
Megkötött a gyanta is, így már le bonthattuk a segédléceket, és eltávolíthattuk a felesleges részeket .
Ezek után már csak a keményfa habléceket kellet felragasztani, és csiszolásra festésre kész volt a CSKK .
Következő lépés gittelés, csiszolás, első réteg festék felhordása .
És így, hogy már mindenhol le volt festve, impregnálva, nem bírtuk tovább , le kellet vinnünk a Mosoni Dunára kipróbálni .
Megtörtént az első vízre bocsájtás .
Nagyon megvoltunk vele elégedve . A merülése üresen szinte nulla, beleülve is nagyon kevés, jól siklott a vízen, iránytartása is nagyon jó volt, fordulni is könnyen lehetett vele , egészen jól ment sodrásnak felfelé egy szimpla evezővel is (kajak evezőnk még nem volt)
Következő feladat az ülés készítése volt .
A kimondottan csónakba való, kisebb fajta műanyag horgászülések , szinte annyiba kerültek , hogy abból egy CSKK -ra való anyagot meg letehet volna venni ezért ezt kilőttük .
A műanyag kerti szék levágott lábakkal, háát az meg nem nagyon jött be nekünk :-)
Az csak a mouse boat-ba való :-)
Egyik vasárnap délelőtt elmentünk Győrbe a piacra, hátha találunk valami használt ülést, széket, vagy valami ülő alkalmatosságot ,
Találtunk két darab gyerek kerti széket , ezresért darabját , semmi más használhatóbb valamit nem találtunk.
Nagyon stabil aluvázas székek voltak , és a lábaktól 4 csavar kitekerésével könnyen meg lehetett szabadulni .
Ha még evezőt is kaptunk volna olcsón, használtat, annak még jobban örültünk volna .
De nem kaptunk , viszont vettem wobblereket 300 ft-ért 3 db.-t gyári csomagolásban cormorant , igaz hogy tengeri pisztrángra való , de ennyiért megéri gondoltam , hoztam vagy 5 csomaggal .
Ki kellett még találni hogyan legyen rögzítve a padlóra az ülés , ez eltartott pár napig mert speciális igények merültek fel, pl. nem tudok felülni a hátsó dekk tetejére az ülés támlától, ezért legyen előredönthető , de ha ott előredöntve útban lenne, legyen oldalirányban csúsztatható is .
Ennek a melléktatása az lett, hogy félig előre döntve, egy kötéllel, és karabinerrel megakasztva, asztalként is használható, ha a dekk tetején ülünk , így már multifunkciós ülés lett belőle :-)
(majd egyszer ha sikerül jobbat szerezni kicseréljük)
Az evező sem ment egyszerűen , a tervrajz szerint 290 cm-es kell hozzá (de szerintem ez rohadtul hosszú és kezelhetetlen lett volna) de ekkorát nem találtam csak 240 est, és azt sem kaptam, pedig 5 helyen is jártam . Csak rendelésre lett volna, de nekünk azonnal kellett :-)
Ezért úgy döntöttünk, hogy ha már úgy is ketté fogjuk vágni, hogy beletoldjunk 50 centit akkor vegyünk először egy olcsóbb 220 -ast, és majd a későbbiekben ha úgy lesz rá keret, ( nem lesz) akkor lehet másikat venni .
A beletoldást úgy oldottuk meg , hogy kettévágtuk , és egy 70 cm hosszú vékony falú könnyű csőre ráragasztottuk a fél evezőket, úgy hogy 10 centit mélyen dugtuk a csövet az evezőbe miután meleg ragasztóval jól megkentük , de mielőtt mindkét végét beleragasztottuk volna, még ráhúztunk, és ragasztottunk, egy vastagabb 50 cm hosszú alu csövet , hogy ugyanolyan vastag legyen mint a nyél , sajnos csak bordásat tudtunk szerezni , de pénzt nem kellett érte kiadni .
Így meglett a 270 hosszú evező, 20-30 dekával lett csak nehezebb .
Közben azért történtek még dolgok csak, hogy ne legyen minden szép és jó , amikor a kifolyt ragasztót kellett levagdosnom az illesztésnél, szépen megcsúszott a tapétavágó kés, és a másik kezem mutatóujját szépen végigvágtam, vagy 4cm hosszan, jó mélyen , mintha egy virslit hosszában szétnyitnánk úgy nézett ki . Negyed óra tanakodás sebnyalogatás (ömlött belőle a vér) után beletörődtem hogy ebből sürgősségi ügyelet lesz és legalább 3 öltés , kellemesen csalódtam, mert nem kellett várnom órákat, egyedül voltam és nem varrták, csak két strip-pel összehúzatták , belém vágtak még egy tetanusz-t, meg mehettem vissza kétnaponta kötéscserére .
Szóval elkészültek a kajakok , teljesen kimerítettem a családi költségvetés idei horgászatra szánt keretét is , a családi béke is hajszálon múlott egyszer kétszer , meg az ujjam is , de meglett elkészültünk vele .
Alig várom már hogy vízen lehessek vele , horgászhassak belőle , kipróbálhassam az evezőt , és az ülést asztallá átalakítva a víz közepén reggelizhessek !
És még hallal kel felavatnom mert festék szaga van, nem hal szaga , de az már egy másik bejegyzés lesz .
-súlya a fenti képen látható állapotban evező nélkül 41.5 kg.
De hogy addig is haladjunk felhordtuk az aljára, és az oldalára, az üvegfátyollal erősített gyanta bevonatot .
A sarkok kaptak plusz egy réteg gyantát, tépett üvegszállal, és felragasztottuk a keményfa kopó léceket is.
Aztán végre megérkezett a 4 mm rétegelt lemez így elkezdhettük a dekkek tetejének felragasztását csavarozását .
Ezt sem volt egyszerű ráhajtani mindenféle segédléceket használtunk hozzá .
Elment vele egy egész nap.
Itt jött megint a szívás, mert lehűlt az idő rendesen , a gyanta meg még másnapra sem mutatta jelét annak, hogy szíveskedne e megkötni . Délután kisütött a nap, ezért mindkettőt kiraktuk az udvar közepére, és letakartuk átlátszó fóliával, így csináltunk nekik üvegházhatást , meg is indult a fólia alatt a kötési folyamat, de még így is egy teljes napot kellet várnunk mire rendesen megkötött.
Közben elkezdtük a bottartókat csinálni .
Megkötött a gyanta is, így már le bonthattuk a segédléceket, és eltávolíthattuk a felesleges részeket .
Ezek után már csak a keményfa habléceket kellet felragasztani, és csiszolásra festésre kész volt a CSKK .
Következő lépés gittelés, csiszolás, első réteg festék felhordása .
És így, hogy már mindenhol le volt festve, impregnálva, nem bírtuk tovább , le kellet vinnünk a Mosoni Dunára kipróbálni .
Megtörtént az első vízre bocsájtás .
Nagyon megvoltunk vele elégedve . A merülése üresen szinte nulla, beleülve is nagyon kevés, jól siklott a vízen, iránytartása is nagyon jó volt, fordulni is könnyen lehetett vele , egészen jól ment sodrásnak felfelé egy szimpla evezővel is (kajak evezőnk még nem volt)
Következő feladat az ülés készítése volt .
A kimondottan csónakba való, kisebb fajta műanyag horgászülések , szinte annyiba kerültek , hogy abból egy CSKK -ra való anyagot meg letehet volna venni ezért ezt kilőttük .
A műanyag kerti szék levágott lábakkal, háát az meg nem nagyon jött be nekünk :-)
Az csak a mouse boat-ba való :-)
Egyik vasárnap délelőtt elmentünk Győrbe a piacra, hátha találunk valami használt ülést, széket, vagy valami ülő alkalmatosságot ,
Találtunk két darab gyerek kerti széket , ezresért darabját , semmi más használhatóbb valamit nem találtunk.
Ha még evezőt is kaptunk volna olcsón, használtat, annak még jobban örültünk volna .
De nem kaptunk , viszont vettem wobblereket 300 ft-ért 3 db.-t gyári csomagolásban cormorant , igaz hogy tengeri pisztrángra való , de ennyiért megéri gondoltam , hoztam vagy 5 csomaggal .
Ki kellett még találni hogyan legyen rögzítve a padlóra az ülés , ez eltartott pár napig mert speciális igények merültek fel, pl. nem tudok felülni a hátsó dekk tetejére az ülés támlától, ezért legyen előredönthető , de ha ott előredöntve útban lenne, legyen oldalirányban csúsztatható is .
Ennek a melléktatása az lett, hogy félig előre döntve, egy kötéllel, és karabinerrel megakasztva, asztalként is használható, ha a dekk tetején ülünk , így már multifunkciós ülés lett belőle :-)
(majd egyszer ha sikerül jobbat szerezni kicseréljük)
Ne volt már más hátra csak az utolsó réteg festék felhordása , gumikötél borítás felrakása, meg az evező beszerzése .
Ezért úgy döntöttünk, hogy ha már úgy is ketté fogjuk vágni, hogy beletoldjunk 50 centit akkor vegyünk először egy olcsóbb 220 -ast, és majd a későbbiekben ha úgy lesz rá keret, ( nem lesz) akkor lehet másikat venni .
A beletoldást úgy oldottuk meg , hogy kettévágtuk , és egy 70 cm hosszú vékony falú könnyű csőre ráragasztottuk a fél evezőket, úgy hogy 10 centit mélyen dugtuk a csövet az evezőbe miután meleg ragasztóval jól megkentük , de mielőtt mindkét végét beleragasztottuk volna, még ráhúztunk, és ragasztottunk, egy vastagabb 50 cm hosszú alu csövet , hogy ugyanolyan vastag legyen mint a nyél , sajnos csak bordásat tudtunk szerezni , de pénzt nem kellett érte kiadni .
Így meglett a 270 hosszú evező, 20-30 dekával lett csak nehezebb .
Közben azért történtek még dolgok csak, hogy ne legyen minden szép és jó , amikor a kifolyt ragasztót kellett levagdosnom az illesztésnél, szépen megcsúszott a tapétavágó kés, és a másik kezem mutatóujját szépen végigvágtam, vagy 4cm hosszan, jó mélyen , mintha egy virslit hosszában szétnyitnánk úgy nézett ki . Negyed óra tanakodás sebnyalogatás (ömlött belőle a vér) után beletörődtem hogy ebből sürgősségi ügyelet lesz és legalább 3 öltés , kellemesen csalódtam, mert nem kellett várnom órákat, egyedül voltam és nem varrták, csak két strip-pel összehúzatták , belém vágtak még egy tetanusz-t, meg mehettem vissza kétnaponta kötéscserére .
Szóval elkészültek a kajakok , teljesen kimerítettem a családi költségvetés idei horgászatra szánt keretét is , a családi béke is hajszálon múlott egyszer kétszer , meg az ujjam is , de meglett elkészültünk vele .
Alig várom már hogy vízen lehessek vele , horgászhassak belőle , kipróbálhassam az evezőt , és az ülést asztallá átalakítva a víz közepén reggelizhessek !
És még hallal kel felavatnom mert festék szaga van, nem hal szaga , de az már egy másik bejegyzés lesz .
A végére kiegészítésképpen még jöjjenek a méretek és a súly .
-fenék hossz 306 cm
-teljes hossz 360 cm
-utastér hossza 120 cm
-fenék szélesség 74 cm
- legnagyobb szélesség (fent ) 92 cm-súlya a fenti képen látható állapotban evező nélkül 41.5 kg.
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)

.jpg)













Minden elismerésem :) Már csak halak kellenek hozzá :))
VálaszTörlésSzevasz!
VálaszTörlésNagyon jól néz ki a kajak, amit építettél!
Még nem volt időm tüzetesen végigolvasni az írást, csak a képeket néztem végig.
Lehet tudni, hogy mennyi a hajó súlya?
üdv:
steve
Meglesznek azok a halak is előbb vagy utóbb Ervin ! csak most meg időm nem nagyon lesz kajakos horgászatra , meg még kell csinálnom hozzá egy kétkerekű kajak szállítót amivel le tudom gyorsan tolni a Mosonira és akkor nem kell kocsi vagy utánfutó .
VálaszTörlésÜdv. Steve
VálaszTörlésJó hogy kérdezted mert ezt elfelejtettem megírni,
amint ráérek kiegészítem a bejegyzést.
Amúgy 39 kiló volt ülés nélkül , az még + 1,5 kg
41.5 kg , ehhez már csak a botok és a műcsalik súlya jön hozzá :)
(lehetett volna könnyebre is csinálni vékonyabb anyagból de nem egy két szezonra terveztük )
Lemaradt a + 1 kg egyéb kiegészítők pl. gumikötél , bot tartó csövek , stb. így jön ki 41.5 -re .
VálaszTörlésszép munka, gratulálok hozzá! sok halat kívánok a fedélzetre :)
VálaszTörlésSzia!Hol találtad a "csónakkenukajak" tervrajzait,mertén is szeretnék majd építeni egy csónakot,de nem találok normális rajzokat sehol sem!
VálaszTörlésÜdv .
VálaszTörlésItt találtam http://spirainternational.com/
De csak egy kettő ingyenes tervrajz van közöttük .
szia, azt lehet tudni, hogy mennyiből lehet kihozni egy ilyen szupi CSKK-t ?
VálaszTörlésSzia!
VálaszTörléskb. olyan 50-60 ezerből meg lehet csinálni egyet .
De elég sok mindentől függ az ára, ha pl csak egyet csinálsz, akkor kicsivel többe fog kerülni a rétegelt lemez hozzá, mert nem adnak fél táblát, meg kell venned az egészet .
Meg nekünk volt sok minden itthon, amit nem is számoltunk, a falécek is haveri alapon lettek beszerezve, a hablécnek és kopólécnek való keményfa is csak pár sörbe került, meg volt egy kis gyantánk is, meg 2 liter aceton, meg hígító, csisz. papír, gitt, csavarok stb .
És mekkora a terhelhetősége (kg) ?
VálaszTörlésFogas kérdés.
VálaszTörlésNem tudom, sajnos erről nem találtam sehol sem adatokat , de szerintem 120 kilóig minden gond nélkül . De ha a http://spirainternational.com/ oldalon végignézed a Huntington Harbour kayak képeket, ott találsz olyant is amikor ketten ülnek benne, meg van kép nem éppen kis darab emberekről is :) .