2013. április 28., vasárnap

Sügér helyett domolykó és balin

Pár nappal ezelőtt néhány sporttársammal arról beszélgettünk hogy milyen kevés sügér van errefelé   , pedig gyerekkoromban gilisztával szinte bárhol tudtunk fogni és nem csak kicsiket .
Erre egyikünk  felvetette a témát  :) " Na kinek sikerül egy sügér " (műcsalival) és ezzel elkezdődött a sügérfogó , pergető verseny . Pénteken már meg is volt a nyertes , én meg csak vasárnap délelőtt tudtam vízpartra közelébe jutni. Nem baj gondoltam méretben még győzhetek ha sikerül egy nagyobbacskát fognom
Egy átfolyónál kezdtem , ahol  néhány kishal lekövette a wobblert ,  és egy szitakötő pont a műcsalis dobozom mellett kezdte meg vadonatúj  szárnyainak próbálgatását , de ezen kívül  nem történ semmi .



Tovább álltam  illetve robogtam  kétkerekű járművemmel egy másik átfolyóhoz  ,a nagy sügér reményében .


Amint lementem a kifolyóhoz rögtön láttam , hogy a egyik sarokban rengeteg ivadék hal van a vízben ,  sötét volt tőlük a víz . Na talán itt akkor lesz sügér , amint el akartam fordulni , hogy hozzam a botot abban a pillanatban szinte felrobbant a víz minden felé ugráltak szét a kishalak és valami nagyot csobbant , nem láttam pontosan mi volt az de nem volt kicsi. 10 másodperc múlva már össze volt rakva a botom :)


De hiába dobáltam már vagy majdnem 20 perce , nem sikerült fognom semmit sem , csak a rablások voltak folyamatosak kb.5 percenként bevágódott valami nagy a kishalak közé majd eltűnt a sodrásban .
Már az összes wobbleremet kipróbáltam de nem hoztak halat , ekkor nyúltam a mentő csalihoz egy 2.5 centis fehér twiszterhez ez már sokszor megmentett a kapástalan napokon .
Az erős sodrás végett ez sem működött igazán jól mert állandóan a vízfelszínen lebegett  , kénytelen voltam lesúlyozni egy sörétólommal .
Amint lesúlyoztam rögtön a második dobásra megfogtam az egyik kishalzaklatót . Sajnos nem sügér volt hanem egy szép domolykó ,de azért örültem neki , legalább egy halat már fogtam .




Ezen fellelkesülve dobáltam tovább cserélgettem a színeket , eredménytelenül  .
Már indulni akartam , hogy ebédre hazaérjek amikor megszólalt a telefonom , otthonról hívtak   "nem kell sietned fél órát késik az ebéd"
Na akkor még megpróbálom wobblerel még egyszer , gondoltam talán megjött már hozzá a kedvük .
Fekete hornettel próbálkoztam .
Sokadikat dobtam már lazán fogtam csak a botot ,közben figyeltem a kishalakat előttem  amikor akkorátt rántott vaalmi a boton hogy majdnem kiszedte a kezemből . Keményen küzdött ráfeküdt a sodrásra , először azt hittem megint domolykó de amikor közelebb ért láttam hogy balin , ez már olyan  "élvezet kifogni ul bottal" nagyságú volt .




Így aztán igaz hogy sügér nélkül , de jókedvűen halszagú kezekkel indultam haza ebédelni .
De még mielőtt elindultam volna ezen a helyen is megtámadtak az ízeltlábúak :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése