2013. július 15., hétfő

Wobbler próba

Az utóbbi napok silány halfogásai után kicsit elment a kedvem a vízparttól , ezért újra előkerült a wobblerem amit még tavaly télen kezdtem el faragni .
Rávettem magam hogy befejezzem , ez az második próbálkozásom egy beejtegetős csalit már csináltam de azt leírás alapján .
Amit most elővettem teljesen mértékben saját tervezés , szerintem elég ronda lett , de talán majd a többi jobban fog sikerülni . Szedett vedett anyagokból dolgoztam pl . raklapdeszka , a drótozás sima rozsdás vas kötöző drót , színezéshez alkoholos filc , és az asszony kiselejtezett körömlakkjai , a szemeket régi támolygó villantókról kapartam le , a nyelvét egy műanyag doboztetőből vágtam ki, súlyozásnak kalapáccsal megformázott sörétólmot használtam .
3.5 cm hosszú és 3 gramm súlyú lett süllyedő kivitelben .
Sajnos nem készíttetem képeket a készítési folyamatról mert azt hittem , hogy úgy sem lesz kész soha .
Csak ez a kettő lett róla .

Színezés után kapott egy réteg epoxit , ekkor még szép volt  . 


Aztán túlzásba vittem az epoxizást (három réteg) és homályos lett tőle 
nem olyan szép tiszta (két réteg elég lett volna) .



Itthon megtörtént az úszáspróba egy műanyag ládában , szépen veretett , de nem hagyott nyugodni a dolog , gyorsan összekaptam a botomat a wobblert és egy fogót hátha állitanom kell az orrkarikán , és gyorsan le bicikliztem a Mosoni Dunára . 
Közben végig azon járt az agyam , hogy milyen jó lenne ha még halat is tudnák vele most fogni .
Első lejáronál rögtön megáltam.
A próba rendben lezajlott , szépen mozgott , nem akart semelyik irányba sem kitörni , dobástáv is megfelelő volt. 
Tovább mentem a babos kikötőhöz mert itt kutyákkal jöttek le a vízpartra ,  nem akartam kutyával felavatni a wobblert .
Itt már tényleg csak párat szertetem volna dobni , hogy lássam milyen messzire is repül   .
Aztán észrevettem , hogy ivadékhalak mozognak ugyanott ahol múltkor úszós felszereléssel nem tudtam őket megfogni . Ahol a kicsi ott a ragadozó is a közelben , ezért közéjük dobtam , a negyedik dobásra ütés , és már rugdalódzott is valami a zsinór végén először azt hittem sügér , más hal ilyen ronda wobblerre nem vág rá
Amikor kivettem a vízből annyira örültem a halfogásnak, hogy elnéztem balinnak  , amikor már a telefonom kerestem , hogy lefényképezzem  akkor vettem észre , hogy domolykó .

n




Mérhetetlen volt az örömöm , hogy sikerült a  wobbleremmel domolykót fogni  , pedig csak ki akartam próbálni . Ez most adott egy lökést ,hogy próbálkozzak tovább a wobbler faragással  , mert van értelme .
 Be kell szereznem Balsa fát mert a raklapdeszkát rohad nehéz megmunkálni :)  .




2 megjegyzés: