2013. szeptember 14., szombat

Kajakos peca az ágrendszerben

Végre volt egy szabad délutánom , és Norbi , meg Sali is ráért , így nem volt akadálya egy közös kajakos pecának , a szigetközi ágrendszerben , Lipót és Ásványráró között .
Ez a rész még ismeretlen volt számomra ,  mert a felső szigetközi részen szoktam inkább horgászni mert ott lakom :) .
A terv az volt , hogy Lipót alatt van egy zárás , annak a felső részén lepakolunk , egy keskenyebb ágon leereszkedünk , egy nagyobb szigetet megkerülve a másik oldalán felevezünk , útközben két holtágba és egykét kisebb csatornába benézünk , majd a sziget felső részénél kimegyünk s szivárgóra és azon leereszkedünk vissza a zárásig . Ez így is lett volna , de az ágrendszerben érhetik az embert meglepetések pl. bedőlt fák amik megakadályozzák a továbbhaladást .

A zárás után találtunk egy laposabb partot ott lepakoltunk és indulás .


Lecsorogtunk a csatornán , közben végigdobáltuk az összes bokor alját eredménytelenül , majd a sziget aljánál bementünk egy holtágba , már vagy fél órája dobáltunk ott szintén eredménytelenül mire sikerült fognom egy apró sügeret , lilás színe volt tele fekete pöttyökkel , meg egy gyors mozgású kis balint jött még amit lefényképezni sem lehetett olyan gyors volt :-) .



Kifelé menet a holtágból Sali megtalálta a domikat egy hínárfolt  mellett , fogott is párat . Én meg valamiért végighúztam a körmöm a fluoro előkén , mert a tegnap esti Lajta túránkon fogtam egy kis csukát és volt egy olyan érzésem , hogy megrágcsálta , kicsi sérülést éreztem rajta ezért megtéptem a wobblert kézzel , el is szakadt , nekiálltam kötözni új előkét , mire végeztem Norbi és Sali is elmentek már felfelé a sziget másik oldalán . Gyorsan utánunk lapátoltam meg is előztem őket és lehorgonyoztam a sodrásban , szemben egy csatorna befolyással .


Már dobtam egy kettőt mire a többiek utolértek , pont beszélgettünk róla ki mit fogott nem fogott amikor odavert valami a wobblernek , egyből akadt is , meggörbült a botom is rendesen , kicsit közelebb húztam amint meglátott  megindult vissza , letépett jó pár métert zsinórt az orsóról , ezt vagy ötször eljátszotta még , balin volt  (még jó , hogy új előkét kötöttem mert ez biztosan elszakította volna a régit ) , ez volt az eddigi legjobb ul botos halam , remekül küzdött , maximálisan kihasználta a sodrás segítségét is , szinte minden kitörésnél lefelé indult meg , ez végett olyan volt mintha legalább kétszer ekkora halat fárasztottam volna , megérdemelte , hogy visszaengedjem .
 



Itt még fogtam egy nagyobb domolykót meg egy kis balint , aztán indultam tovább a többiek után , mire utolértem őket sali már jött visszafelé , Norbi meg éppen egy keresztbe dőlt fán állt és a kajakját cibálta átt rajta , elment feljebb még de egy fél óra múlva jött utánunk , mert még egy bedőlt fával találkozott amin már nem tudta áthúzni a kajakot . Itt borult a tervünk a bedőlt fák miatt .


Elkezdtünk visszafelé a hínársávok mellet domikat keresni , találtunk is pár kisebbet nagyobbat  .
Sali talált  egy homokos lapos partot ott kikötött egyet nyújtózkodni , én is arrafelé indultam  már , de még egy öbölszerűséget megdobáltam , jött is egy szebb domi , ami a kezemben elkezdett ugrálni , beleakadt a horog az egyik ujjam hegyébe egy kicsit , erre eldobtam a halat a horog meg felhasította a bőrt az ujjamon .


Kikötöttem én is a lapos parton , és elláttam a sebemet , volt nálam alkoholos fertőtlenítő , amióta Sali kezébe belehúzta a balin a horgokat azóta van nálam :)


A kajak belseje ekkor már így nézett ki , a zöld hínárt egy domolykó nyomatta  bele , a barnát a csipesznél  az amelyik megsebzett , ráadásul a fele a tenyerembe ment , a többi az iszap meg homok  , megint moshatom ki :)


Rövid pihenő után indultunk tovább , sok jó helyet megnéztünk még ,fogtunk pár kisebb domolykót meg balint , Salinak még jász is jött.






Norbiról már régóta nem tudtunk semmit , eltűnt .Elindultunk vissza a záráshoz , arra ment amikor utoljára láttuk . Meg is találtuk a kajakját üresen , ki volt kötve a zárásnál . Kiabáltam de semmi válasz , aztán egyszer csak előkerült , a zárás alatt partról dobált , fogott is egy két kiló feletti balint .
Én még feleveztem a komp fölé , majd visszafelé csorogva a part szélét dobáltam , fogtam még pár kis domit meg balint , de igazán nagyobb  már nem jött .



Nagyon jó délután volt , a nagy balin amit fogtam az koronázta meg az egészet .
Sokat eveztünk , nagyon sok helyen dobáltunk , mégis csak kis részét tudtuk bejárni az ágrendszernek , nagyon sok idő kellene ahhoz hogy minden egyes kajakozható részét bejárjuk , mert ha a szigetközi ágrendszert minden kajakkal bejárható vizén végig szeretnénk menni akkor több száz kilométert kellene eveznünk .
Végül még itt van Sali fekete dobozának a felvétele :-) ezen is látszik , hogy mennyire kicsi részét tudtuk csak a szigetköznek  meghorgászni egy délután alatt .




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése