2014. május 11., vasárnap

Balin tilalom után

A tilalom letelte után elkezdtük keresni  balinékat, hogy merre tanyázhatnak, keresni kell őket, mert idén szinte mindenhol megváltozott valami. A Mosoni Dunában még mindig nagyon alacsony a víz , a csatornák partját és a medret kipucolták (azóta halat nem is nagyon láttam bennük), Gazfűn új hidakat zsilipeket építettek, ez végett gyorsabb lett a folyás még a Nagy zátonyon is (kb 2 szer folyik gyorsabban mint tavaly), a hullámtérben meg igaz, hogy most már nagyobb a vízszint, de nem a legtisztább a víz.
Így hát nem is találtuk meg őket a megszokott helyeken, de máshol sem sajnos.
Tilalom alatt persze fogtam balint, egy 4 kiló felettit.Csukát akartam de ez jött .
Egy csomó pióca volt rajta, még a torkában is volt öt hat darab, szépen megszabadítottam tőlük, aztán mire le tudtam volna fényképezni, saját hibámból kereket oldott. Kicsit bánt azóta is a dolog mert hatalmas volt, és tilalom ide vagy oda egy fénykép azért jó lett volna róla.


A kajakom is meg van átkozva szerintem, mert ahányszor azzal mentem pergetni én halat nem tudtam fogni.
Egyetlen kapásom volt az egyik ilyen horgászaton, amikor már visszafelé tartottunk az autóhoz, pár száz méter volt csak hátra, amikor megakasztottam egy halat, szép nagy lehetett nem is nagyon bírtam vele, beszáguldott a nádasba, ott elakadt, és leverte magát a horogról.


Partról azért pár sügér meg lett levegőztetve egy kicsit, meg sikerült 1 azaz egy egész balint fognom, bár a 4 kilótól ez még elég messze volt.
 Az egyik alkalommal újra hallhattam  hülye beszólásokat is, megint egy hídról jött a szöveg, igaz hogy most nem köcsögöztek le, csak a vízbe akartak lökni.
De most nem csak engem hanem Salit is. Arra figyeltem fel, hogy a hídról egy 60 év körüli úriember a parton a lábát mosó vagy nem tudom mit csináló fiatalabb társának mondja hogy - Lökdösd bele a horgászokat is a vízbe mert úgyse fognak semmit.  Oda néztem láttam hogy a felesége csitítgatja, hogy halkabban, de csak folytatta. - Miért ? Úgysem fognak semmit, bele kell lökni az összeset a vízbe.
Ezek szerint akkor úgy néz ki a dolog, hogy aki nem fog halat azt bele kell lökni a vízbe ? :)
Nem láttam értelmét a vitatkozásnak ezért inkább csendben maradtam, elfordultam, és arrébb mentem egy kicsit,
Meg amúgy is négyen voltak, még a végén tényleg belelöktek volna a vízbe :)
(Kezdem megutálni az olyan helyeket ahol rajtam kívül vannak még emberek vízparton)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése