2014. július 1., kedd

Domolykó ívás nyáron

Mikor is ívnak a domolykók ? Hát ez jó kérdés, egy  biztos , hogy nem igazodnak a tilalmi idejükhöz, amikor jónak látják akkor csinálják, nincs naptáruk amiben be lennének x-elve a megfelelő napok április 15-től május végéig  .
Pár napja Sali fogott egy 40 feletit amiből folyt az ikra, másnap meg egyet amiből a tej folyt, egy helyen meg látott legalább 20 -30 darabot egy kupacon, ez nem is lenne annyira furcsa csak mindegyik hatalmas volt, a nagyok pedig nem nagyon szoktak csapatostul úszkálni, még egy másik vízen is látott ívó domolykókat egymáshoz simulva kergetőztek és leszarták hogy van valaki közvetlen mellettük a vízparton, még páros lábbal ugrálni is lehetett mellettük.
Szóval úgy néz ki, hogy domolykóék még mindig üzekednek.
Ha jobban visszagondolok, én is láttam nem is egy alkalommal ívó domolykókat az elmúlt 1-2 hét alatt, egyik alkalommal még meg is jegyeztem, hogy tiszta hülyék ezek a halak itt kergetik egymást a wobblert meg nagy ívben leszarják, nem tudom miért, de eszembe sem jutott, hogy talán ívnak.
Most már azt is értem miért úszkáltak ide oda zárt kötelékben a jászok múlt héten az öreg Dunánál, valószínű ők is éppen huncutkodtak mert a wobblert többször is elhúztam előttük , közöttük, felettük, alattuk, de ők is ugyanúgy leszarták mint a domolykók.
Így szerintem a jelenlegi tilalmi rendszer nem ér semmit sem, már egy hónapja nincs tilalom rájuk, de még mindig ívnak.

Sali legyes 45-öse, ez volt a tej folyató

Sali wobbleres 46-os ikrása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése