2015. január 10., szombat

A pataki szajbling

Tegnap délután amikor már nem fújt annyira a szél, Salival kiugrottunk a vízpartra, hátha sikerül egy-két domolykót elcsípni, de ami ezen a délutánon történt azt még álmomban sem gondoltam volna.
Leértünk a vízhez Sali egyből mondta, hogy ott vannak a a halak és van közöttük szebb is, aztán 1 perc múlva már hallatom is recsegni az orsóját, át is mentem megnézni mit fogott, egy domolykó  akadt a horgára. Dobta a következőt aminek jól odavert megint valami, következő dobásnál meg is akadt, furcsán pattogott a hal a vízfelszínen, kérdeztem Salitól mit fogtál, de ő sem tudta megmondani mit mert annyira fickándozott a vízfelszínem, hogy egyszerűen nem lehetett beazonosítani mi az,  aztán amikor Sali pár akrobatikus tornagyakorlat után félig a vízben  állva félig elfeküdve az iszapos partoldalon  elkapta akkor már láttuk, hogy bizony ez pisztráng. Nagy is volt az öröm mivel errefelé a szigetközben nem nagyon lehet pisztrángot fogni, elvétve nagyon ritkán halok róla, hogy fog valaki, szinte teljes mértékben szerencse kérdése a fogása.


Hát Salinak most összejött, megfogta, nem irigyeltem tőle, én ugyanúgy örültem neki hiszen pisztrángot közelről még nem láttam sohasem.
Elmentem lejjebb horgászni, kb 10 perc múlva csörög a telefonom, Sali hív, hogy gyorsan menjek vissza, nem kérdeztem miért, vissza futottam, már amennyire a bokáig érő sárban lehetett futni. A sárban csuszkorálás közben azon gondolkodtam vajon miért hívott vissza, csak nem megint pisztrángot fogott? Áááá dehogy, mondtam magamban, az teljesen kizárt, hogy egy helyen egymás után két pisztrángot is fogjon itt valaki. És amikor visszaértem az állam is leesett, Sali már megint egy pisztrángot tartott a kezében.


Utólag otthon a képeket nézegetve Sali rájött, hogy se a szivárványos, se a sebes pisztrángra nem hasonlítanak az általa fogott halak, ezért szakértői segítséget kért, ki is derült hogy ez pataki szajbling. Én még utána olvastam a szajbligoknak és kiderítettem, hogy egy 2007-be írott leírás szerint 20 év alatt csak három helyről írták le az előfordulását, de egyik sincs a közelben, úgyhogy ez tényleg különleges fogás volt.
Az utóbbi időben ha horgászni voltunk általában Salinak nem nagyon volt szerencséje mindig én fogtam többet de ezen a napon visszakaptam, két domolykóval meg a két pataki szajblingal lealázott rendesen :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése