2013. október 2., szerda

Tiszta vizeken

A szeptemberi árhullám szép tejeskávé színűre változtatta a vizeket , így a Duna és ágrendszere meg a Mosoni Duna , egy időre horgászhatatlan lett pergetés szempontjából  .
De még az a szerencse  ,hogy van itt még jó pár tiszta vizű  csatorna is amiket nem befolyásol a Duna áradása  .
Csütörtökön kicsit előbb végeztünk a munkával ezért elmentünk egy másfél órás szárazföldi csatornapecára , sajnos amióta egyre jobban rövidülnek a nappalok , már nem mindig tudunk elmenni munka után horgászni , ebből a mostani másfél órából is fél óra már szürkület volt .
Megint hárman mentünk , Én ,Sali ,és Norbi .
Az egyik csatorna mellett levágták a nádat ezért oda mentünk először.


Én ennek a csatornának ezen részén  még nem fogtam halat , mindig csak láttam őket ,itt mindig gyanakvóak voltak a halak , nem kellet nekik semmiféle csali amit elrángattam előttük , de most nálam volt a szuper Pörcs ezért bíztam benne hogy  ma megtörik a jég .
Pörcsöm nem hagyott cserben harmadik dobásra hozott egy domolykót , kicsivel arrébb még egyet , de sajnos nem a darabosabb fajtából , olyant csak láttunk , jó 50 -es körülit , de észre vett minket és eltűnt .
Egy fél órás dobálás után , elmentünk egy másik csatornához , itt is le volt vágva a nád .



Itt elsőnek fogtam egy szebb sügeret .


Jött még egy kis sügér , meg egy majdnem méretes csuka is .


Aztán besötétedett , ennyi fért ebbe az estébe .
De másnap délutánra megbeszéltünk egy kajakos pecát a gazfűi ágra , ezt sem befolyásolja a Duna
áradása , tiszta víz , szinte már túl tiszta .




Elhoztam kipróbálásra a legújabb szerzeményemet a  Salmo lil bug -ot is, bár ez a víz nem nagyon bővelkedik domolykókban .



Hát nem dobtam hátast tőle az biztos , ilyen mozgásra  még a saját készítésű bogaraim is képesek , sőt lehet hogy még jobbra is . De azért majd még kipróbálom domolykós vizeken is .
A bug próba után megragadtam az evezőmet , és majdnem egy órán keresztül lapátoltam felfelé , hogy majd visszafelé csorogva dobálok .
Már egy ideje ereszkedtem lefelé , egy kis csuka leakadáson kívül más nem volt , pont partra akartam szállni amikor szembe jött velem Sali , ő is kikötő helyet keresett , 10 perc múlva csobogást hallottunk , megjött Norbi is :)


A pihenő után elindultunk lefelé  egymástól úgy 20-30 méterre lemaradva .



Az egyik háznál megtámadott minket egy akrobatikus képességekkel megáldott kutya .
Ennek a vízben lévő vékonyka fatörzsnek a végére kifutott ugatva .


Majd amikor az elkezdett süllyedni alatta , megfordult rajta , és visszasétált nyugodt tempóban a partra .
A kép címe : A vízen járó kutya !

Nem sokkal lejjebb végre sikerült halat is fognom , a Pörcsnek hála :)


Egy darabig semmi aztán jött egy kis sügér meg egy kis balin .



Utána szinte végig a kikötőhelyünkig semmi sem jött , csak az utolsó fél kilométeren ez a sügér , de ez olyan jó erőben volt , hogy szinte végig azt hittem hogy ez egy majdnem méretes balin lesz , számomra ez volt a nap hala .


Szép hely a gazfűi ág , nagyon tiszta a vize is (még édesvízi medúza is található benne, ezt én is csak most tavasszal tudtam meg amikor ellátogattunk a Futurába ), de nagyon kiszámítható a fogás ,  kisebb nagyobb sügerek  ,és 25-30 centis egyen méretű balinok .











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése