2014. február 20., csütörtök

Pergetés - Tenkara 1-1

Ma kihagyhatatlanul szép idő volt, délután el is gurultam a már jól megszokott februári horgászhelyemre .
Szél nem fújt,  a nap sütött, az autó hőmérője szerint 13 fok volt .


De hiába a szép idő, a halak nem akartak piercinget, már vagy fél órája dobáltam, semmi ütés, vagy rámozdulás nem történt, a partszéleken láttam ugyan kisebb domolykókat, de azoknak túl nagy volt a wobbler.  
Dobáltam tovább, eredmény nulla, ekkor döntöttem úgy, hogy most jött el az ideje a Tenkara módszer kipróbálására, ma legalább elhoztam magammal a hozzávalókat.
Gyorsan összeállítottam a cuccot ami nem áll másból mint egy könnyű 3 méteres spiccbot, 3,5 méter zsinór, és egy műlégy a végén. Hamar rá is jöttem, hogy a legyeket otthon hagytam, csak egy gyári nedves légy volt nálam, meg két darázs amit én kötöttem fél grammos 10-es méretű jigfejre, sárga mosogató szivacsból, nem a legszebbek, de eddig még soha nem kötöttem műlegyet  :) .


Mivel a gyári légy nem nagyon kellet nekik ezért felkerült a darázs, egy negyed órás lóbálás után kapásig jutottam csak, ezért megunván a dolgot újra nekiálltam pergetni . Egyszer csak valami kék úszott el előttem, rögtön rádobtam, kétszer leakadt de azért a harmadikra sikerült belehúznom a horgot :)
Méreten felülinek ítéltem ezért elhoztam haza a fiamnak :)


Újabb fél óra eredménytelen dobálás után, megint a Tenkara felé hajlottam, hátha azzal most sikerülni fog,
nem ment olyan egyszerűen, de ezért sikerült egy kis domolykót fognom a darázzsal, egész élvezetes volt mert látott halakra vadásztam .


Több nem akart jönni, így hát megint nekiálltam pergetni, és egy másik kicsi domolykóval zártam a mai horgászatot. Így lett az eredmény döntetlen, Pergetés - Tenkara 1-1 :)


Ezentúl megpróbálkozom majd többször a Tenkarával, csak valami jó legyeket kellene kötnöm hozzá,meg jó lenne megtalálni a nagyobb halakat is :)
Ha esetleg valakit érdekel ez a módszer akkor a Central and Eastern European Fly Fishing és a Clogflyfishing oldalakon érdemes körül nézni .



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése