2014. december 29., hétfő

Zsinórvezető görgőt keresek

Mivel kint röpködnek a mínuszok így a horgászat még várat magára egy jó ideig. De, hogy addig se unatkozzak gondoltam megpróbálkozom egy szinte lehetetlenek tűnő feladattal, új zsinórvezető görgőt szerezni az egyik orsómra!


Ez egy 25-ös Okuma safina Noir, amit már másfél éve tekerek, és szinte csak ezt használtam az elmúlt másfél évben, ahhoz képest amennyi kilométert beletekertem nagyon bírja, még mindig ugyanolyan simán fut mint új korában, semmi darálás kotyogás. A felkapókarnál már van egy kis kopás de nem vészes, a zsinórvezető görgőt viszont megviselte, hogy csak  fonottal használtam, kicsit belerágta magát a zsinór, ezért szeretnék új görgőt rá.


Egyszer már futottam egy kört ez végett de nem jártam sikerrel, nem lehet alkatrészt beszerezni hozzá, szerintem sem a gyártónak sem az eladónak nem érdeke az ha megjavítom az orsómat és még használom 1-2 évet. Természetesen ők annak örülnének ha kidobnám és vennék ujjat.
Megpróbálkozom még egy két helyen hátha sikerül szereznem, vagy csináltatnom.
Ha esetleg tudna valaki ebben nekem segíteni azt megköszönném!
Viszont ha nem sikerül szereznem görgőt akkor veszek egy ugyanilyen orsót megint mert szerintem ár érték arányban nagyon megérte!


3 megjegyzés:

  1. Egész addig nem bántja a zsinórt míg át nem vágja teljesen a görgőt. Egy normális szervíz háttérrel rendelkező horgászboltban megcsinálják. MMX-ben kérdezted? Én Szegedre a K-Fishbe hordtam ilyen gonddal az orsóim anno, de az neked kicsit messze lesz. Ha más nem marad, érdemes lehet esztergályossal csináltatni valamilyen keményebb acélból. Egyik megoldás sem lesz örök életű. Nekem ez egyébként elég meglepő, hogy berágódik a görgő, de ha tényleg lenyalta a fonott a bevonatot, akkor a réz már nem fogja sokáig bírni.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a tippet! Az MMX-be majd beugrok úgyis arrafelé lesz dolgom hamarosan. Amúgy ha lehetne hozzá kapni akkor nem érdekelne még az sem ha félévente cserélnem kellene. De persze csak ha normális áron adják (nem egy fél orsó áráért).

    VálaszTörlés
  3. https://www.aliexpress.com/item/33055454554.html?spm=a2g01.12597576.p99adbb.55.17bf6501PflNSg&gps-id=7317334&scm=1007.19881.118560.0&scm_id=1007.19881.118560.0&scm-url=1007.19881.118560.0&pvid=98bfbbfe-c0ed-4fe4-a42c-673cc8371184

    VálaszTörlés